Udgivet i

Kreditkort forarbejdning: Juridisk slå systemet ved at passere sagsbehandlingsomkostninger til kunder

At pålægge gebyrer på kreditkorttransaktioner er ulovligt, og det vil kun føre til problemer. The secret til at slå kreditkort system opkræve ikke mere for kreditkort salg, men i stedet oplades mindre for kontantsalg. Det kan lyde som det samme, men der er en stor forskel.
De stigende omkostninger i forbindelse med at acceptere kreditkort forlader mange købmænd søger efter måder at passere langs i det mindste en del af behandlingen af udgifter til deres kunder. Kortet ophavsmændene som VISA og Mastercard bliver på vagt over for denne nye trend og håndhæve strenge forskrifter udviklet specielt til at hindre sådanne bestræbelser af merchants at pålægge gebyrer på kreditkort køb.
Rabat gebyrer, transaktionsomkostninger og andre udgifter i forbindelse med accept af elektroniske bankkort (kredit- og betalingskort) er at sætte et kvælertag til nettooverskud for virksomheder i alle størrelser. For at minimere virkningen, forarbejdningsomkostningerne har overskud, opkræver mange virksomheder et tillægsgebyr til gæster, som vælger at betale for produkter eller tjenester, der bruger et betalingskort.
Kortet ophavsmændene såsom VISA, Mastercard, American Express og Discover har meget at miste, hvis praksis med at pålægge gebyrer på kreditkorttransaktioner bliver populære blandt købmænd. Når købmænd pålægge gebyrer på kreditkort transaktioner, de gør, købe på kredit en mindre tiltrækkende mulighed for forbrugerne, og mange forbrugere vil undgå de ekstra omkostninger ved simpelthen at betale med kontanter eller en check. Et fald i brug af kreditkort ved forbrugerne udmønter sig direkte i mistede indtægter for behandling af banker. Ikke kun gøre bankerne gå glip af de behandling gebyrer, som de ville have indsamlet fra købmanden, men de mister eventuelle finansieringsudgifter, der ville være opstået som kunden.
Du kan spørge, hvorfor så mange virksomheder stadig vælger at placere et tillæg på kreditposteringer, selvom det er strengt forbudt i forarbejdning aftalen måtte underskrive ved åbning af deres købmand konto. Helt ærligt, mange business mennesker vælger at ignorere denne klausul i deres behandling af aftalen og indføre et tillægsgebyr alligevel. Denne fremgangsmåde anbefales ikke. Når og hvis disse virksomheder er opdaget, deres merchant regnskaber vil blive afsluttet, og de kan endda placeres på afsluttes købmand fil (TMF) som vil gøre det næsten umuligt for dem at erhverve en anden købmand konto.
Kortet ophavsmændene og banker har kontrol over kreditkorttransaktioner (bankcard), og de lovligt kan forbyde en købmand fra at pålægge tillægsgebyrer. De har dog ikke nogen juridisk kontrol over andre former for betaling som kontanter og kontrol. Den største kortet ophavsmand (VISA) har selv offentliggjorte oplysninger erklærer, at “du kan dog tilbyde en rabat for kontante transaktioner, forudsat at tilbuddet er klart oplyst til kunder og kontant stykke er præsenteret som en rabat fra standardpriser opkrævet for alle andre former for betaling”.1
De fleste erhvervskonti opererer underkurs differentieret prissætning gitter, og ironisk nok, the secret til at slå kreditkort forarbejdning gebyrer er at indføre differentieret prisfastsættelse på dine produkter og tjenester samt. Det gamle ordsprog, “Hvis du ikke kan beat em’, deltage i em'” gælder perfekt.
Mens du ikke kan opkræve ekstra kreditkort salg, kan du oplade mindre for kontanter, så længe alle priser er klart til kunder, og kontantprisen afspejles som en rabat fra den oprindelige købspris. For eksempel: Hvis prisseddel på et element angiver, at varen koster $10, kontantprisen skal repræsenteres som en rabat fra denne pris. Pris for dette specifikke element bør se noget som dette:
Pris: $10,00
5% rabat ved kontantbetaling @ $9.50
5% rabat ved Check betaling @ $9.50
Ved at udnytte en differentieret prisfastsættelse gitter, kan handlende lindre omkostningerne ved at acceptere kreditkort, mens det stadig giver kunderne frihed til at vælge deres foretrukne betalingsmåde.
1. udgivet af VISA Card accept og tilbageførsel Management Guide for VISA købmænd, © 2004